İstanbul Evliyaları



İsmail Maşukî Hazretleri

Bu zat, Pir Ali Aksarayî Hazretleri'nin oğludur. Babasının vefatından sonra kutupluğun kendisine geçtiği söylenir. İstanbul'da geldikten sonra Edirne'ye gitmiş, bir süre orada oturmuş ve tekrar İstanbul'a dönmüştür. Bayezid ve Ayasofya camilerinde, temeli vahdet-i vücuda dayanan vaazlar verirdi. Gerek Edirne'de ve gerekse İstanbul'da bir hayli kalabalık müridi vardı. Vahdet-i vücud üzerine söylediği sözleri hakkındaki dedikoduları padişahın kulağına kadar götürmüştür. Padişah tarafından: "Memleketine gitsin" diye haber gönderilmişse de, Maşukî Hazretleri: "Ben akıbetimi biliyorum. Babamın mürşidi Ayaşlı Bünyamin Hazretleri, benim adımı İsmail koymuştur. Herhalde Hak yolunda kurban olacağız" diye buyurmuştur. Sonunda Kemalpaşazâde fetvasıyla on iki müridiyle birlikte, Atmeydanı'nda, Çukur Çeşme'nin üstünde idam edilmişlerdir. İdamdan sonra cesetleri denize atılmıştır. Şehid edildiği günün akşamı bir rüya gören müridinin ifadesine göre: "Benim önce başım sonra da cesedim Rumeli Hisarı Kayaları adlı yere gelir. Beni oraya defnedin" demiştir. Gerçekten de öyle olmuş ve oraya defnedilmiştir.


4 Ek bilgi:

At 7/10/2006 06:40:00 PM, Blogger destan dedi ki...

Doğrusu blogunuzu daha önce keşfetmediğim için üzüldüm. Evliyaları sever, hürmet eder, hayatlarını okur ve medfun oldukları yerleri ziyarete gayret ederim. İstanbul Evliyaları adlı küçük bir eser var elimde. Nasipse, artık hep sizi okumak ve okuduklarımı ziyarete muvaffak olmak dileği ile..

 
At 6/14/2007 01:19:00 PM, Blogger Bir Anne dedi ki...

selam ile... ne guzel bi dusunce, cok faydali bir blog. Tebrik ederim.

 
At 5/17/2008 01:36:00 AM, Blogger mirc34 dedi ki...

mirc

mırç

 
At 6/12/2011 05:02:00 AM, Blogger Admin dedi ki...

nedenlerini bilmeden kestirp atmak yanlış kemalpaşazadenin fetvası ile asılmıştır ama nedeni sadece vahdet-i vücudu savunduğu için değil.:ki kemalpaşazade de bir vahdet-i vucudcudur unutmamak gerekir..biliyorsunuzki İslam zahire göre hüküm verir yoksa hukuk olmaz.

 

Post a Comment

<< Home